Displaying results 1 to 20 out of 45

Page 1Page 2Page 3Next >
[KF18]Johannes Konert, Philipp Frisch:
Arrvu – a Mobile Social App for Regional Artistic Services. In: Vincent Cunnane, Niall Corcoran: Proc. of the 5th European Conference on Social Media, IGI Global, June 2018.
[BKMR18]Henrik Bellhäuser, Johannes Konert, Adrienne Müller, René Röpke:
Who is the Perfect Match? Effects of Algorithmic Learning Group Formation Using Personality Traits. In: i-com Journal of Interactive Media, vol. 17, p. 65-78, April 2018.
[SKG17]Laila Shoukry, Johannes Konert, Stefan Goebel:
The Evaluation of Learner Experience in Serious Games. In: Phu Vu: Learner Experience and Usability in Online Education, p. 122-148, IGI Global, February 2018. ISBN 9781522542063.
https://www.igi-global.com/chapter/the-evaluation-of-learner-experience-in-serious-games/205345.
[BKMR18-2]Henrik Bellhäuser, Johannes Konert, Adrienne Müller, René Röpke:
Gleich und gleich gesellt sich gern? Eine experimentelle Studie über die Effekte von homogener oder heterogener Gruppenformation auf Zufriedenheit und Leistungserfolg (Poster). 6c. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), February 2018.
[BKC+18]Ilona Buchem, Johannes Konert, Chiara Carlino, Gerard Casanova, Kamakshi Rajagopal, Olga Firssova, Diana Andone:
Designing a Collaborative Learning Hub for Virtual Mobility Skills. Insights from the European Project Open Virtual Mobility. (proceedings pending). In: Proc. of the 20th International Conference on Human Computer Interaction, February 2018.
[BKRR17]Henrik Bellhäuser, Johannes Konert, René Röpke, Christoph Rensing:
Eine extravertierte und eine gewissenhafte Person in jeder Lerngruppe! Effekte der Verteilung von Persönlichkeitsmerkmalen auf Zufriedenheit und Lernergebnis. In: Christoph Igel, Carsten Ullrich, Martin Wessner (Hrsg.): Proceedings Die 15. Fachtagung E-Learning (DeLFI 2017), p. 309-320, September 2017.
https://www.gi.de/fileadmin/redaktion/2017_LNI/lni-p-273-komplett.pdf.
[KRB17]Johannes Konert, René Röpke, Henrik Bellhäuser:
mod_groupformation: Moodle Plugin zur algorithmisch optimierten Lerngruppenbildung. In: Christoph Igel, Carsten Ullrich, Martin Wessner: Proc. der 15. E-Learning Fachtagung Informatik der g.i. (Bildungsräume DeLFI 2017), Köllen Verlag, September 2017. ISBN 978-3-88579-667-1.
[BKRM17]Henrik Bellhäuser, Johannes Konert, René Röpke, Adrienne Müller:
Gleich und gleich belehrt sich gern? Eine experimentelle Studie zum Effekt von homogener und heterogener Lerngruppenformation auf Zufriedenheit und Performance (angenommen zur Veröffentlichung). Tagungsband der Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), May 2017.
[KBL+17]Johannes Konert, Ilona Buchem, Lucy Lewis, Grainne Hamilton, Tim Riches:
Competency Alignment of Open Badges (proceedings still pending). In: World Learning Summit of Future Learning Lab, May 2017.
[DK16]Rahul Dey, Johannes Konert:
Content Generation for Serious Games. In: Ralf Dörner, Stefan Göbel, Michael Kickmeier-Rust, Maik Masuch, Katharina AnnaZweig: Entertainment Computing and Serious Games, vol. Dagstuhl 15283, no. LNCS 9970, chap. n.a., Springer Publishing International, October 2016. ISBN 978-3-319-46151-9.
http://www.springer.com/de/book/9783319461519#aboutBook.
[KSW16]Johannes Konert, Heinrich Söbke, Viktor Wendel:
Social Serious Games. In: Ralf Dörner, Stefan Göbel, Michael Kickmeier-Rust, Maik Masuch, Katharina AnnaZweig: Entertainment Computing and Serious Games, vol. Dagstuhl 15283, no. LNCS 9970, chap. n.a., Springer Publishing International, October 2016. ISBN 978-3-319-46151-9.
http://www.springer.com/de/book/9783319461519#aboutBook.
[KBR+16]Johannes Konert, Henrik Bellhäuser, René Röpke, Eduard Gallwas, Ahmed Zucik:
MoodlePeers: Factors relevant in learning group formation for improved learning outcomes, satisfaction and commitment in E-learning scenarios using GroupAL. In: Katrien Verbert, Mike Sharples, Tomaž Klobucar: Proc. of 11th Euopean Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2016), vol. 9891, p. 390-396, Springer LNCS, September 2016. ISBN 9783319451527.
http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-45153-4_32.
[RKGB16]Rene Roepke, Johannes Konert, Eduard Gallwas, Henrik Bellhäuser:
MoodlePeers: Automatisierte Lerngruppenbildung auf Grundlage psychologischer Merkmalsausprägungen in E-Learning-Systemen. In: Ulrike Lucke, Andreas Schwill, Raphael Zender: Die 14. E-Learning Fachtagung Informatik, vol. P-262, p. 233-245, Köllen Druck+Verlag GmbH, September 2016. ISBN 978-3-88579-656-5.
[WK16]Viktor Wendel, Johannes Konert:
Multiplayer Serious Games. In: Ralf Dörner, Stefan Göbel, Wolfgang Effelsberg, Josef Wiemeyer: Serious Games - Foundations, Concepts and Practice, chap. 8, p. 211-241, Springer Publishing International, August 2016. ISBN 978-3-319-40611-4.
http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-40612-1_8.
[KBRB16]Johannes Konert, Christoph Bohr, Christoph Rensing, Henrik Bellhäuser:
PeerLA - Assistant for individual learning goals and self-regulation competency improvement in online learning scenarios. In: J. Michael Spector, Chin-Chung Tsai, Demetrios G Sampson, Kinshuk, Ronghuai Huang: Proc. of the 16th IEEE International Conference on Advancing Learning Technologies (ICALT), p. 52-56, IEEE CPS, July 2016. ISBN 978-1-4673-9041-5.
[BGK+15]Regina Bruder, Petra Grell, Johannes Konert, Christoph Rensing, Josef Wiemeyer:
Workshop: Qualitätsbewertung von Lehr- und Lernvideos. In: Nicolae Nistor, Sabine Schirlitz : Digitale Medien und Interdisziplinarität - Proceedings of GMW 2015, p. 295-297, Waxmann Verlag, September 2015. ISBN 9783830933380.
http://www.waxmann.com/fileadmin/media/zusatztexte/3338Volltext.pdf.
[DRTK15]Lena Després, Christoph Rensing, Stephan Tittel, Johannes Konert:
Modellierung der Kompetenzen Lernender: Explizite und implizite Kompetenzerfassung in einer Lernumgebung für Servicetechniker. In: Hans Pongratz, Reinhard Keil: Proceedings DeLFI 2015 - die 13. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V., vol. LNI 247, p. 95-106, Köllen, September 2015. ISBN 9783885796411.
[LK15]René Lipkowsky, Johannes Konert:
Request 4 Learning - a Connectivism Inspired Social Media Learning Environment. In: ACPI: Proceedings of the 2nd European Conference on Social Media ECSM 2014, p. 288-296, Academic Bookshop, July 2015. ISBN 9781910810316.
http://www.academic-bookshop.com/ourshop/prod_3918422-ECSM-2015-2nd-European-Conference-on-Social-Media-Porto-Portugal-ISBN-9781910810316-ISSN-20557213.html.
[KKN+14]Martin Knöll, Johannes Konert, Katrin Neuheuser, Sandro Hardy, Tim Dutz, Michael Gutjahr, Annette Rudolph-Cleff, Joachim Vogt, Stefan Göbel:
Interdisciplinary Course on Urban Health Games. In: Proceedings of the 1st Workshop on Smart City Learning, European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL), p. 5, September 2014.
http://www.mifav.uniroma2.it/inevent/events/sclo_ectel2014/index.php?s=201&a=362.
[KBS14]Johannes Konert, Dmitrij Burlak, Ralf Steinmetz:
The Group Formation Problem: An Algorithmic Approach to Learning Group Formation. In: Rensing, Christoph; Freitas, Sara de; Ley, Tobias; Muñoz-Merino, Pedro J.: Proceedings of the 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL), no. 9, p. 221-234, Springer International Switzerland, September 2014. ISBN 9783319111995.

[Export this query result to BibTeX]

[back]

You may leave fields blank to get a list of all publications.