[AARS18]Wael Alkhatib, Eid Araache, Christoph Rensing, Steffen Schnitzer:
Ensuring Novelty and Transparency in Learning Resource-Rcommendation based on Deep Learning Techniques. In: (Accepted for publication ) in the proceeding of The thirteenth European conference on Technology-enhanced , August 2018.
[Ren18]Christoph Rensing:
Informatik und Bildungstechnologie. In: Helmut Niegemann & Armin Weinberger: Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien, p. 1-20, Springer, June 2018. ISBN 978-3-662-54373-3.
https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-3-662-54373-3_49-1.
[RNR17]René Röpke, Svenja Neitzel, Christoph Rensing:
Verwendung pseudonymer Identitäten zur Unterstützung von Learning Analytics in offenen Lernumgebungen. In: Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 15. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017), vol. 2092, CEUR Workshop Proceedings, May 2018.
http://ceur-ws.org/Vol-2092/paper1.pdf.
[Ren18-4]Christoph Rensing, Ralf Steinmetz:
Die Digitalisierung der Lehre und des Lernens als Forschungsgegenstand der TU Darmstadt. In: Felicitas Rädel und Almut Suppes: Festschrift Jörg Lange, no. Heft 120, p. 141-146, Institut für Stahlbau und Werkstoffmechanik der Technischen Universität Darmstadt, May 2018.
http://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/7466/.
[ASNC18]Wael Alkhatib, Saba Sabrin, Svenja Neitzel, and Christoph Rensing:
Towards Ontology-based Training-less Multi-label Text Classifi cation. In: (Accepted for publication ) in the proceeding of the 23rd International Conference on Natural Language & Information Systems, April 2018.
[ASD+18]Wael Alkhatib, Steffen Schnitzer, Wei Ding, Peter Jiang, Yassin Alkhalili, Christoph Rensing:
Comparison of Feature Selection Techniques for Multi-label Text Classi fication against a New Semantic-based Method. In: (Accepted for publication) in the proceeding of the 19th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Text Processing, April 2018.
[SIBR17]Steffen Schnitzer, Nihal Islam, Christian Borg-Krebs, Christoph Rensing:
A Literature Review on the Design of Enterprise Crowdsourcing Platforms. no. KOM-TR-2017-02, December 2017.
https://www.kom.tu-darmstadt.de/research-results/publications/publications-details/?pub_id=SIBR17-1.
[RAZ+17]Christoph Rensing, Wael Alkhatib, Max Zollenkopf, Olaf Aschmann, Stephan Tittel:
Ein Assistent zur Konzeption von Lernaufträgen für das Lernen am Produktionsarbeitsplatz. In: Christoph Igel, Carsten Ullrich, Martin Wessner (Hrsg.): Proceedings der 15. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017), p. 15-26, September 2017.
https://www.gi.de/fileadmin/redaktion/2017_LNI/lni-p-273-komplett.pdf.
[NR17]Svenja Neitzel, Christoph Rensing:
Automatische Sammlung von Aktivitäten Lernender in offenen Lernumgebungen und deren Nutzung in einer Lerntagebuchanwendung. In: Christoph Igel, Carsten Ullrich, Martin Wessner (Hrsg.): Proceedings der 15. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017), p. 203-214, September 2017.
https://www.gi.de/fileadmin/redaktion/2017_LNI/lni-p-273-komplett.pdf.
[NRB17]Svenja Neitzel, Christoph Rensing, Henrik Bellhäuser:
Concept, Design and First Evaluation of a Mobile Learning Diary Application with Access to a Learning Record Store. In: Proceedings of the 7th Workshop on Awareness and Reflection in Technology Enhanced Learning co-located with the 12th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2017), vol. 1997, CEUR Workshop Proceedings, September 2017. ISBN ISSN 1613-0073.
http://ceur-ws.org/Vol-1997/.
[BKRR17]Henrik Bellhäuser, Johannes Konert, René Röpke, Christoph Rensing:
Eine extravertierte und eine gewissenhafte Person in jeder Lerngruppe! Effekte der Verteilung von Persönlichkeitsmerkmalen auf Zufriedenheit und Lernergebnis. In: Christoph Igel, Carsten Ullrich, Martin Wessner (Hrsg.): Proceedings Die 15. Fachtagung E-Learning (DeLFI 2017), p. 309-320, September 2017.
https://www.gi.de/fileadmin/redaktion/2017_LNI/lni-p-273-komplett.pdf.
[AA17]Wael Alkhatib, Leon Alexander Herrmann, Christoph Rensing:
Onto.KOM Towards a Minimally Supervised Ontology Learning System based on Word Embeddings and Convolutional Neural Networks. In: Proceedings of the 9th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management, p. 17-26, August 2017. ISBN 978-989-758-272-1.
[BHSR17]Kathrin Borchert, Matthias Hirth, Steffen Schnitzer, Christoph Rensing:
Impact of Task Recommendation Systems in Crowdsourcing Platforms. In: Proceedings of Workshop on Responsible Recommendation (FATREC’17), August 2017.
https://doi.org/10.18122/B2CX1Q.
[SNR17]Steffen Schnitzer, Svenja Neitzel, Christoph Rensing:
From Task Classification Towards Similarity Measures for Recommendation in Crowdsourcing Systems. July 2017.
https://arxiv.org/abs/1707.06562.
[ARJ17]Wael Alkhatib, Christoph Rensing, Johannes Silberbauer:
Multi-label Text Classification Using Semantic Features and Dimensionality Reduction with Autoencoders. In: Gracia J., Bond F., McCrae J., Buitelaar P., Chiarcos C., Hellmann S.: International Conference on Language, Data and Knowledge, vol. 10318, p. 380--394, Springer, Cham, June 2017. ISBN online:978-3-319-59888-8, print: 978-3-319-59887-1.
[NED+17]Svenja Neitzel, Frank Englert, Rahul Dwarakanath, Katharina Schneider, Kathrin Reinke, Gisela Gerlach, Christoph Rensing, Doreen Böhnstedt, Ruth Stock-Homburg:
Towards Using Situational Information to Detect an Individual's Perceived Stress Level. In: Pervasive Computing and Communication Workshops (PerCom Workshops), 2017 IEEE International Conference on, p. 333-338, IEEE, March 2017. ISBN 978-1-5090-4338-5.
[RD17]Christoph Rensing, Valentin Dander:
Zur Bedeutung technologischer Innovationen für die informatische E-Learning-Forschung. In: Diana Brücker, Valentin Dander, Andrea Gumpert, Sandra Hofhues, Ulrike Lucke, Franco Rau, Holger Rohland, Timo van Treeck: "Trendy, hip und cool": Auf dem Weg zu einer innovativen Hochschule, p. 79-84, W. Bertelsmann, February 2017. ISBN 978-3-7639-5790-3.
https://www.wbv.de/shop/reihenverzeichnis/specialsearch/Blickpunkt%20Hochschuldidaktik/shop/detail/name/_/0/1/6004551w-1/special/reihewbv/Blickpunkt%20Hochschuldidaktik.html?cHash=fec5c0963d0ea2bd039d8a134c5ce9c4#single-f7ff12f7a7e6e709.
[Ren16-2]Christoph Rensing:
Technologie-gestütztes Lernen am Arbeitsplatz: Bedeutung, Potenziale und Praxisbeispiele. In: Begleitforschung Mittelstand-Digital WIK GmbH: Wissenschaft trifft Praxis - Digitale Bildung: Kompetenzen für die digital-unterstützte Wertschöpfung, p. 5-11, November 2016. ISBN ISSN 2198-8544.
http://mittelstand-digital.de/MD/Redaktion/DE/PDF/wissenschaft-trifft-praxis-ausgabe5,property=pdf,bereich=md,sprache=de,rwb=true.pdf.
[RDB16-2]Christoph Rensing, Lena Després, Sandra Bürger:
Mitarbeiterqualifizierung und Wissenstransfer im Zusammenhang der Digitalisierung von Arbeitsund Geschäftsprozessen - EErgebnisse einer Bedarfs- und Trendanalyse. October 2016.
http://kommunikation-mittelstand.digital/content/uploads/2016/10/Studie_httc_final_20161004.pdf.
[RTH+16]Christoph Rensing, Stephan Tittel, Jan Hellriegel, Thomas Prescher, Regina Osranek, Frederick Schulz:
Eine Lernanwendung für arbeitsprozessintegriertes und -orientiertes Lernen zur Steigerung der beruflichen Handlungskompetenz mittels einer stärkeren Orientierung der Ausbildung an beruflichen Handlungssituationen. In: Ulrike Lucke, Andreas Schwill, Raphael Zender (Hrsg.): Die 14. E-Learning Fachtagung Informatik, no. P-262, p. 167-178, Köllen Verlag, September 2016. ISBN 978-3-88579-656-5.

[Export this query result to BibTeX]

[back]

You may leave fields blank to get a list of all publications.