Displaying results 1 to 20 out of 128

Page 1Page 2Page 3Page 4Page 5Page 6Page 7Next >
[AARS18]Wael Alkhatib, Eid Araache, Christoph Rensing, Steffen Schnitzer:
Ensuring Novelty and Transparency in Learning Resource-Rcommendation based on Deep Learning Techniques. In: (Accepted for publication ) in the proceeding of The thirteenth European conference on Technology-enhanced , August 2018.
[RNR17]René Röpke, Svenja Neitzel, Christoph Rensing:
Verwendung pseudonymer Identitäten zur Unterstützung von Learning Analytics in offenen Lernumgebungen. In: Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 15. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017), vol. 2092, CEUR Workshop Proceedings, May 2018.
http://ceur-ws.org/Vol-2092/paper1.pdf.
[ASNC18]Wael Alkhatib, Saba Sabrin, Svenja Neitzel, and Christoph Rensing:
Towards Ontology-based Training-less Multi-label Text Classifi cation. In: (Accepted for publication ) in the proceeding of the 23rd International Conference on Natural Language & Information Systems, April 2018.
[ASD+18]Wael Alkhatib, Steffen Schnitzer, Wei Ding, Peter Jiang, Yassin Alkhalili, Christoph Rensing:
Comparison of Feature Selection Techniques for Multi-label Text Classi fication against a New Semantic-based Method. In: (Accepted for publication) in the proceeding of the 19th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Text Processing, April 2018.
[RAZ+17]Christoph Rensing, Wael Alkhatib, Max Zollenkopf, Olaf Aschmann, Stephan Tittel:
Ein Assistent zur Konzeption von Lernaufträgen für das Lernen am Produktionsarbeitsplatz. In: Christoph Igel, Carsten Ullrich, Martin Wessner (Hrsg.): Proceedings der 15. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017), p. 15-26, September 2017.
https://www.gi.de/fileadmin/redaktion/2017_LNI/lni-p-273-komplett.pdf.
[NR17]Svenja Neitzel, Christoph Rensing:
Automatische Sammlung von Aktivitäten Lernender in offenen Lernumgebungen und deren Nutzung in einer Lerntagebuchanwendung. In: Christoph Igel, Carsten Ullrich, Martin Wessner (Hrsg.): Proceedings der 15. e-Learning Fachtagung Informatik (DeLFI 2017), p. 203-214, September 2017.
https://www.gi.de/fileadmin/redaktion/2017_LNI/lni-p-273-komplett.pdf.
[NRB17]Svenja Neitzel, Christoph Rensing, Henrik Bellhäuser:
Concept, Design and First Evaluation of a Mobile Learning Diary Application with Access to a Learning Record Store. In: Proceedings of the 7th Workshop on Awareness and Reflection in Technology Enhanced Learning co-located with the 12th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2017), vol. 1997, CEUR Workshop Proceedings, September 2017. ISBN ISSN 1613-0073.
http://ceur-ws.org/Vol-1997/.
[BKRR17]Henrik Bellhäuser, Johannes Konert, René Röpke, Christoph Rensing:
Eine extravertierte und eine gewissenhafte Person in jeder Lerngruppe! Effekte der Verteilung von Persönlichkeitsmerkmalen auf Zufriedenheit und Lernergebnis. In: Christoph Igel, Carsten Ullrich, Martin Wessner (Hrsg.): Proceedings Die 15. Fachtagung E-Learning (DeLFI 2017), p. 309-320, September 2017.
https://www.gi.de/fileadmin/redaktion/2017_LNI/lni-p-273-komplett.pdf.
[AA17]Wael Alkhatib, Leon Alexander Herrmann, Christoph Rensing:
Onto.KOM Towards a Minimally Supervised Ontology Learning System based on Word Embeddings and Convolutional Neural Networks. In: Proceedings of the 9th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management, p. 17-26, August 2017. ISBN 978-989-758-272-1.
[BHSR17]Kathrin Borchert, Matthias Hirth, Steffen Schnitzer, Christoph Rensing:
Impact of Task Recommendation Systems in Crowdsourcing Platforms. In: Proceedings of Workshop on Responsible Recommendation (FATREC’17), August 2017.
https://doi.org/10.18122/B2CX1Q.
[ARJ17]Wael Alkhatib, Christoph Rensing, Johannes Silberbauer:
Multi-label Text Classification Using Semantic Features and Dimensionality Reduction with Autoencoders. In: Gracia J., Bond F., McCrae J., Buitelaar P., Chiarcos C., Hellmann S.: International Conference on Language, Data and Knowledge, vol. 10318, p. 380--394, Springer, Cham, June 2017. ISBN online:978-3-319-59888-8, print: 978-3-319-59887-1.
[NED+17]Svenja Neitzel, Frank Englert, Rahul Dwarakanath, Katharina Schneider, Kathrin Reinke, Gisela Gerlach, Christoph Rensing, Doreen Böhnstedt, Ruth Stock-Homburg:
Towards Using Situational Information to Detect an Individual's Perceived Stress Level. In: Pervasive Computing and Communication Workshops (PerCom Workshops), 2017 IEEE International Conference on, p. 333-338, IEEE, March 2017. ISBN 978-1-5090-4338-5.
[RTH+16]Christoph Rensing, Stephan Tittel, Jan Hellriegel, Thomas Prescher, Regina Osranek, Frederick Schulz:
Eine Lernanwendung für arbeitsprozessintegriertes und -orientiertes Lernen zur Steigerung der beruflichen Handlungskompetenz mittels einer stärkeren Orientierung der Ausbildung an beruflichen Handlungssituationen. In: Ulrike Lucke, Andreas Schwill, Raphael Zender (Hrsg.): Die 14. E-Learning Fachtagung Informatik, no. P-262, p. 167-178, Köllen Verlag, September 2016. ISBN 978-3-88579-656-5.
[RDB16]Christoph Rensing, Lena Despres, Sandra Bürger:
Eine Bedarfsanalyse zu Formen und Rahmenbedingungen der Qualifizierung Beschäftigter in digitalen Arbeitsumgebungen. In: Raphael Zender: Proceedings der Pre-Conference- Workshops der 14. E-Learning Fachtagung Informatik, no. Vol. 1669, p. 181-187, CEUR Workshop Proceedings, September 2016. ISBN ISSN 1613-0073.
http://ceur-ws.org/Vol-1669/.
[AR16]Wael Alkhatib, Christoph Rensing:
Towards a Classification of Learning Support Systems at the Digitized Workplace. In: Raphael Zender: Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 14. E-Learning Fachtagung Informatik , no. Vol. 1669, p. 188-194, CEUR Workshop Proceedings, September 2016. ISBN ISSN 1613-0073.
http://ceur-ws.org/Vol-1669/.
[KBRB16]Johannes Konert, Christoph Bohr, Christoph Rensing, Henrik Bellhäuser:
PeerLA - Assistant for individual learning goals and self-regulation competency improvement in online learning scenarios. In: J. Michael Spector, Chin-Chung Tsai, Demetrios G Sampson, Kinshuk, Ronghuai Huang: Proc. of the 16th IEEE International Conference on Advancing Learning Technologies (ICALT), p. 52-56, IEEE CPS, July 2016. ISBN 978-1-4673-9041-5.
[Ren16]Christoph Rensing:
A context aware learning application for communities of service technicians. In: J. Michael Spector, Chin-Chung Tsai, Demetrios G Sampson, Kinshuk, Ronghuai Huang: Proc. of the 16th IEEE International Conference on Advancing Learning Technologies (ICALT), p. 77-81, IEEE CPS, July 2016. ISBN 978-1-4673-9041-5.
[SNSR16]Steffen Schnitzer, Svenja Neitzel, Sebastian Schmidt, Christoph Rensing:
Perceived Task Similarities for Task Recommendation in Crowdsourcing Systems. In: WWW'16 Companion, Proceedings of the 25th International Conference Companion on World Wide Web, p. 585-590, ACM, April 2016. ISBN 978-1-4503-4144-8.
http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2890087.
[DRCR15]Irina Diaconita, Andreas Reinhardt, Delphine Christin, Christoph Rensing:
Inferring Smartphone Positions based on Collecting the Environment’s Response to Vibration Motor Actuation. In: Proceedings of the ACM International Conference on Modeling, Analysis and Simulation of Wireless and Mobile Systems (MSWiM) Symposium on QoS and Security for Wireless and Mobile Networks (Q2SWinet), p. 99-106, ACM, November 2015. ISBN 978-1-4503-3757-1 .
[BGK+15]Regina Bruder, Petra Grell, Johannes Konert, Christoph Rensing, Josef Wiemeyer:
Workshop: Qualitätsbewertung von Lehr- und Lernvideos. In: Nicolae Nistor, Sabine Schirlitz : Digitale Medien und Interdisziplinarität - Proceedings of GMW 2015, p. 295-297, Waxmann Verlag, September 2015. ISBN 9783830933380.
http://www.waxmann.com/fileadmin/media/zusatztexte/3338Volltext.pdf.

[Export this query result to BibTeX]

[back]

You may leave fields blank to get a list of all publications.