You're not logged in Log in | Log in |
  • TU
  • |
  • etit & Informatik
  • |
  • KOM - Multimedia Communications Lab
    PeopleContactLocationMission StatementInformation leafletsYearly ReportJobsCooperations & Partner
  • |
  • Teaching
    Current CoursesFormer CoursesThesesExamsE-LearningRelevant Links for Students
  • |
  • Research & Results
    Current Research AreasFormer Research AreasPublicationsTalks and PresentationsSoftware & DownloadsPhD ThesesAwards and HonorsScientific WorkshopsInvolvement in ConferencesInvolvement in JournalsTechnology Transfer and Startups
  • |
  • News & Events
    News in our BlogKOM in the pressCeremonial ActsAlumni ReunionsGuest TalksEmergency CallGame JamsGameDays
Logo der TU Darmstadt
  1. TU Darmstadt /
  2. Multimedia Communications Lab /
  3. Teaching /
  4. Theses /
  5. Completed

Teaching

  • UntermenueCurrent Courses
  • UntermenueFormer Courses
  • Theses
    • Open
    • In Progress
    • ......Completed
    • Best
    • Guidelines
    • Templates
    • UntermenuePlagiarism
  • UntermenueExams
  • UntermenueE-Learning
  • Relevant Links for Students

Displaying results 81 to 100 out of 809

< Previous

Page 1

Page 2

Page 3

Page 4

Page 5

Page 6

Page 7

Page 8

Page 9

Page 10

Next >

  • Design and Implementation of an Algorithm for the Traveling Salesman Problem with Time Windows for Movement Optimization in Location-based Games
    Konzeption und Entwicklung eines Algorithmus zur automatisierten Optimierung einer Route in Abhängigkeit zu vorgegebenen Points of Interests mit Zeitfenstern. Existierende Ansätze sollen auf Anwendbarkeit auf das Problem analysiert werden. Completed Theses
    Tutor: Tregel
  • Data Validity Model: Evaluation of information freshness in Mobile Ad-Hoc Networks
    Unlearning in Mobile Ad-Hoc Networks Completed Theses
    Tutor: Meuser
  • Algorithmic improvement of sample-based audio formats in realtime
    Entwurf und prototypische Implementierung eines samplebasierten Audioformats mit erweiterten Möglichkeiten zur qualitativ hochwertigen Musikwiedergabe. Completed Theses
    Tutor:
  • Entwicklung von adaptierbaren Kooperationsmechanismen für rollenbasierte Multiplayerspiele
    Es soll eine konzeptionelle Entwicklung und Adaption von Kooperationsmechaniken in Rollenspielen durchgeführt werden. Diese sollen in Hinsicht auf ihre Anforderungen analysiert werden und in mehreren Dimensionen adaptierbar sein. Completed Theses
    Tutor: Tregel
  • A Pseudonymity based Identity Management to support Learning Analytics in Open Learning Environments
    Nowadays, students engage in multiple learning environments at a time. Learning applications on atablet or smartphone, online courses on the internet or videos on platforms like YouTube, all are learning environments (LEs) where a student logs in to learn, gain knowledge and... Completed Theses
    Tutor: Christoph Rensing
  • X-Daten-Verteilung - Daten-Verteilung als Service für Rand-Netze
    Motivation Smartphones gehören mittlerweile zum Alltag. Anwendungen wie z.B. WhatsApp, Facebook oder YouTube werden mehr denn je mobil genutzt. Dadurch sind Sie vom mobilen Zugang zum Internet abhängig. Allerdings kann eine funktionierende Verbindung in dem täglichen Lebe... Completed Theses
    Tutor:
  • Steigerung des Lernerengagements durch personalisierte Erinnerungen und Benachrichtigungen
    Heutzutage findet die Nachbereitung von Lerninhalten nicht nur über eigene Mitschriften statt, sondernauch über digitale Lerninhalte von den dementsprechenden Lernplattformen selbst. Diese können verschiedene Formen haben, zum Beispiel Texte, Videos oder Wissenstests. Um ... Completed Theses
    Tutor: Christoph Rensing
  • Dynamic Pricing for Tasks in Location Based Crowdsourcing Platforms
    The payment for tasks in Crowdsourcing Platforms is often done by rule of thumb. The possibilities in how to find a pricing model depending on a given completion rate are researched and one solution is implemented and evaluated. There are only a few simple approac... Completed Theses
    Tutor:
  • A machine learning based approach for predicting player behavior in virtual environments
    Die Arbeit untersucht die Möglichkeiten, mittels Machine Learning in Computerspielen Vorhersagen über das Spielerverhalten zu treffen. Verschiedene Machine Learning-Algorithmen werden auf Ihre Anwendbarkeit untersucht, insbesondere unter den Einschränkungen eines Echtzeit... Completed Theses
    Tutor:
  • Design and Implementation of a Geodata Classification Algorithm for Automatic Content Generation in Location-based Games
    Geodaten-Klassifikations-Algorithmus mit automatisierter Extraktion. Prototypische Implementierung einzelner Klassifizierer im Kontext eines Location-based Games Completed Theses
    Tutor: Tregel
  • Design and Implementation of a Content Adaptation Algorithm for Cooperative Multiplayer Games
    Content Adaptions Modell für kooperative Multiplayer Spiele Formalisierung von Rollen und Spielerinteraktionen im Kontext von Rollenspielen Herleitung eines Optimierungsmodells Completed Theses
    Tutor: Tregel
  • Allocation Strategies for physical Energy-Resources in Ad-hoc Networks
    Completed Theses
    Tutor:
  • Predicting head movements in virtual environments: A solution to cybersickness?
    Completed Theses
    Tutor:
  • Learning Diary: Quantified Self Meets Learning
    Eine Möglichkeit, verbesserte Lerneffekte zu erzielen, ist die Reflexion über die erlebten Erfahrungenund deren Auswirkungen. Um dies als Lernender an Schulen oder Universitäten gewinnbringend einsetzen zu können, ist es hilfreich, die Lernzeiten und relevante Umstände ... Completed Theses
    Tutor:
  • Konzeption einer Enterprise Crowdsourcing Plattform
     ThemaCrowdsourcing-Plattformen erlauben es Arbeitgebern bestimmte Aufgaben an Arbeitnehmer über das Internet auszulagern. Bei größeren Firmen mit vielen Mitarbeitern in unterschiedlichen Unternehmensbereichen ist eine Verwendung solch einer Plattform auch unterneh... Completed Theses
    Tutor:
  • Long-Term Data Transmission Planning for Mobile Nodes Using Artificial Intelligence
    Long-Term Data Transmission Planning for Mobile Nodes Using Artificial Intelligence Completed Theses
    Tutor:
  • Optimization of Caching hierarchies for video content
    Completed Theses
    Tutor:
  • Entwicklung eines Systems zur Integration von multimodalem, adaptivem Feedback in Serious Games for Health
    Completed Theses
    Tutor:
  • Generating Novel Content for Games using Collaborative Interactive Evolution
    Prozedurale Generierung von Inhalten für Computerspiele,Qualitätsoptimierung mittels Interactive Evolution und automatischem Austausch der Spielinhalte mit anderen Spielern.... Completed Theses
    Tutor:
  • A Smartphone-based Distributed System for Privacy-preserving Complex Event Processing in Dynamic User Environments
    Insight into the main topic: Given the advent of modern sensor-rich smartphones and their ever-increasing ubiquity, there has been a steady rise in the number of context-aware systems, which adapt their services based on the prevailing context of the user(s). One ... Completed Theses
    Tutor:
Drucken | Datenschutzerklärung und Impressum | Sitemap | Kontakt