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  • Design and Implementation of an iOS-based Framework for User Activity Recognition and Cross Platform Communication
    Completed Theses
    Tutor:
  • Design and Implementation of a Multiplayer Engine for a Cross-Platform Strategy Game
    “Exerworld” is a 4X multiplayer strategy game created at the TU Darmstadt. It is similar in many aspects to other 4X games such as “Civilization” or “Europa Universalis”, but also has a very unique feature: the game is meant to be played either synchronously... Completed Theses
    Tutor:
  • Design and Implementation of User Interaction Mechanisms and Information Visualization Tools for a Cross-Platform Multiplayer Strategy Game
    “Exerworld” is a 4X multiplayer strategy game created at the TU Darmstadt. It is similar in many aspects to other 4X games such as “Civilization” or “Europa Universalis”, but also has a unique feature: the game is meant to be played either synchronously or asyn... Completed Theses
    Tutor:
  • Dynamic Provisioning of Cloudlet-based Brokers for Location-aware Publish/Subscribe
    Mobile location-based applications are often delivered via (logically) centralized, cloud-based services acting as brokers according to the pub/sub paradigm. In this thesis, the existing system "Bypass" is to be extended with a hierarchical approach enabl... Completed Theses
    Tutor:
  • Data Collection Management: A Dynamic Approach for Map Information
    Kommunikation wird für Fahrzeuge in Zukunft eine immer wichtigere Rolle spielen, um sowohl Assistenzfunktionen für ein angenehmes, ökonomischeres und sicheres Fahren als auch Infotainmentfunktionen zu verwirklichen. Speziell Assistenzsysteme welche auf Informationen in gr... Completed Theses
    Tutor:
  • Messaging based Geocasts: A Publish Subscribe based Geo-Messaging Approach
    Messaging based Geocasts: A Publish Subscribe based Geo-Messaging Approach Completed Theses
    Tutor:
  • Design and implementation of an extensible AI framework for simulating players and enemies in an action-oriented collaborative learning game
    Ein existierendes Multiplayer-Spiel soll um ein erweiterbares AI-Framework ergänzt werden, das es erlaubt (nicht perfekte) Spieler zu simulieren und die Einbindung von unterschiedlichem Gegner-Verhalten unterstützt. Completed Theses
    Tutor:
  • Dynamische Optimierung von Allokationsentscheidungen bei der Nutzung von Cloudlets
    Completed Theses
    Tutor:
  • Design of a Mobility Protocol for Vehicular Networking
    Analyse/Recherche  -- Mobilität in IP Netzen, Handover-Konzepte  -- Traffic shaping Methoden Konzeptentwurf  -- flexible Verbindungsnutzung in Automotive Szenarien  -- Mechanismus für verteilte Mobilitätskontrolle  -- Definition vo... Completed Theses
    Tutor:
  • Procedural Generation of Multiplayer Games based on Game Design Patterns for Collaborative Player Interactions
    Konzeption und Entwicklung eines Algorithmus zur teil-automatisierten Erstellung von kollaborativen Multiplayer-Spielen. Dabei sollen vorgegebene Interaktion-Patterns (nicht-linear) miteinander verbunden werden. Completed Theses
    Tutor:
  • Interaction Templates for Collaborative Adventure Games
    In der Arbeit sollen abstrakte Game Design Patterns für kollaborative Spieler-Interaktionen für das Adventure Genre verfeinert werden. Anschließend werden diese als Interaction Templates für ein Autorenwerkzeug implementiert. Completed Theses
    Tutor:
  • Server-based eHorizon Generation: Collaborative Data Collection for an extended Vehicle information View
        Ziel der Arbeit ist es einen elektronischen Horizont serverbasiert zu erstellen. Dies soll unter der zur Hilfenahme von kollabortiv erfasstem ortsbezogenen Wissens geschehen. Diese Informationen werden aus Fahrzeug- und Sensordaten abgeleitet und mit Zeitstemp... Completed Theses
    Tutor:
  • Preissetzung im Cloud Computing-Markt für Infrastrukturdienste
    Thema Cloud Computing ist ein relativ neues Architekturparadigma für die Bereitstellung von Informationstechnologie (IT). Die Grundidee besteht darin, verschiedene Arten von Diensten – Infrastruktur, aber auch komplexe Software-Systeme – als Utility, ähnlich zu Strom, ... Completed Theses
    Tutor:
  • Design of a Familiarity Function to Preserve User Privacy in Context Data Exchange
    Insight into the topic: There has been a widespread emergence of context-awareness in ubiquitous and mobile communication systems in recent times (e.g. Google Location, Yelp). Application developers have been coming up with solutions to adapt their services based on the use... Completed Theses
    Tutor:
  • Prototypical Realization of Transition-enabled Ad Hoc Communication for a Mobile Pervasive Game
    Inhalt der ArbeitDas existierende transitionsfähige Pub/Sub-System Bypass soll am Beispiel des Multiplayer Pervasive Games "TowerWorld" auf Android-Geräten realisiert und evaluiert werden. Dazu muss die Kommunikation mit benachbarten Geräten über eine lokale Fu... Completed Theses
    Tutor:
  • Dienstgüteanforderungen von Mobilen Cloud Applikationen - Eine empirische Analyse in der Finanzdienstleistungsbranche
    Completed Theses
    Tutor:
  • Recommendation of learning pathes through resources from learner's status quo to the learning goals
    Today for most seminars or lectures a quite detailed texttual course description is available. To provide learners with proper learning ressources (e.g. by a web-based reccourse recommender system) the first step is to know what the learner wants to achieve (i.e. learning g... Completed Theses
    Tutor:
  • Konzeption und Implementierung der Anpassung von Spielparametern an die Fähgkeit des Spielers mit Hilfe psycho-physiologischer Messungen
    Spielparameter (z.B. nötige Reaktionszeit) wird durch den Einbezug psycho-physiologischer Daten (z.B. Herzrate) an die Fähigkeit des Spielers angepasst, um diesen im Flow-Zustand zu halten. Completed Theses
    Tutor:
  • Konzeption eines Visualisierungstools zur Synchronisierung und Darstellung von psycho-physiologischen Daten und Spielzuständen
    Completed Theses
    Tutor:
  • Context-Aware Triggering for Mobile Exergames
    The behaviour model as described by BJ Fogg states that a total of three factors decide on whether a specific person P will or will not show an intended behaviour B: first, the person’s motivation m for showing the behaviour, second the person’s ability a for showing the... Completed Theses
    Tutor:
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