- Knowledge & Educational Technologies
- Applications of Natural Language Processing in Education
- Natural Language Generation in Education
- Automatic Question Generation in Education
- HCI and AI in Education
I am always looking for motivated students interested in writing a thesis in the field of educational technologies. If you are interested, have a look at open theses or contact me with your own idea.
- Automatic Detection of Information Inconsistencies in Automatic Summaries (Master Thesis, 2021)
- Investigating Cause and Effect Extraction as Content Selection Method for Automatic Question Generation (Bachelor Thesis, 2021)
- An Empirical Comparison of German Neural Language Models through NLU Tasks (Master Thesis, 2021)
- Investigating Automatic Answer Extraction Methods for Automatic Question Generation on the SQuAD Dataset and in Education (Master Thesis, 2021)
- Design und Implementierung einer Evaluationsplattform für Fragegeneratoren im Bildungsbereich (Bachelor Thesis, 2020)
- Generation of Multi-Language Domain-Specific Vocabulary from Unstructured Data (Master Thesis, 2020)
- Detecting Question-Worthy Sentences with Extractive Summarization Methods (Master Thesis, 2020)
- Text Simplification for the German Language via Neural Networks (Bachelor Thesis,2020)
- Application of the Lottery Ticket Hypothesis in NLP and Early Pruning (Bachelor Thesis, 2020)
- Automatically Generating Questions for Self-assessment of Reading Comprehension (Master Thesis, 2019)
- SLURM Rest API Task Scheduling (Lab, WS2021/22)
- Index Extraction From Textbooks (Lab, SS2021)
- Improving Language Tools Simple German Capabilities (Lab, WS2020/21)
- Automatic Question Generation with Minified Language Models (Lab, WS2020/21)
- Automatic Question Generation via Neural Machine Translation (Lab, WS2020/21)
- Index Extraction From Textbooks (Lab, SS2020)
- Handwritten Equation Solver: Supporting Teachers during Math Correction (Lab, WS2019/20)
- Visualization of Knowledge Graphs of Book Contents (Lab, SS2019)
-
- Quizbots in Education - (Seminar, SS2022)
- Neural Question Generation Models - Focus on Usage in Education - (Seminar, WS2021/22)
- Learning Analytics Tools in Higher Education (Seminar, WS2021)
- Usability and AI (Seminar, WS2021)
- Knowledge Representation in Intelligent Tutoring Systems (Seminar, SS2019)
- Relation Extraction using Distant Supervision (Seminar, SS2019)
- Neural Question Generation Methods (Seminar, SS2019)
- Evidence in Learning Analytics (Seminar, SS2019)
- Applications of Intelligent Tutoring Systems (Seminar, SS2019)
8 Private Questions
Wenn Sie Ihre Arbeit malen könnten, wie sähe das Bild aus?
Ein chaotisches Zimmer voller interessanter Dinge. Darin ein Mensch, der mit verbunden Augen, auf Erkundungstour geht.
Welche Klischees über Ihren Berufsstand treffen auf Sie zu?
.
Worin liegt die Quelle Ihrer Inspiration?
Es macht mich einfach verrückt wenn ich etwas nicht verstehe.
Welche Eigenschaften schätzen Sie nicht an anderen?
Fehler nicht offen zu kommunizieren bzw. nicht aus Fehlern zu lernen.
Man irrt sich schließlich oft und gern.
An wen haben Sie zuletzt einen persönlichen Brief geschrieben?
.
Wie sähe unser Leben ohne Internet aus?
Buchläden, Postboten und Videotheken ginge es prächtig. Studenten, Wissenschaftlern und Dienstleistern weniger gut.
Was wären Sie geworden, wenn es keine Computer gäbe?
Irgendwas, was Zahlen und Knobelei involviert
Was würden Sie nie an Ihrem Arbeitsplatz missen wollen?
Papier und Stift